Service, garantie en klachten

Service
Gebruiksinstructies
Service- en garantieprocedure

Klachtenprocedure

Service

  • Bepaalde handelingen waarmee schoenen maatwerk worden (oprekken schachten, uitkloppen schoenen, aanmeten zooltjes) worden intern verricht. Verschillende van onze medewerkers zijn hiertoe bevoegd en hebben diverse opleidingen gevolgd met betrekking tot voetontwikkeling en voetcorrectie. Waardijk Schoenen B.V. staat garant voor goed passende schoenen.
  • Wij hebben een vakkundig schoenmaker, die alle standaard reparaties uitvoert. De normale termijn is 4-5 werkdagen. Mocht er reden zijn om te verwachten dat deze tijd overschreden wordt, dan melden wij dit bij de inname of telefonisch, indien de langere reparatieduur niet voorzien was.
  • Wij zullen in tweede instantie ook reparaties laten uitvoeren in de fabriek waar het product vandaan komt.
  • Sommige leveranciers hebben een eigen reparatieservice (o.a. UGG’s, Dubarry, Greve, van Bommel), indien de producten naar deze reparatiediensten verzonden moeten worden, brengen wij u op de hoogte van eventuele (extra) kosten en tijdsduur.
Terug

Gebruiksinstructies

  • Wees voorzichtig met ritsen in schoenen en laarzen. Open de rits altijd helemaal bij in- en uitstappen. Zorg dat de rits recht gesloten en geopend wordt.
  • Op ondeskundig gerepareerde schoenen kunnen wij geen service meer verlenen.
  • Bepaalde materialen (lak, gecoate leersoorten en stof) zijn extra gevoelig voor beschadigingen, bij het gebruik dient hier rekening mee gehouden te worden.
  • Voor ieder materiaal is een eigen onderhoudsmiddel geschikt, wij informeren u hier graag over. Het niet zorgvuldig onderhouden van schoenen kan leiden tot een kortere levensduur van het product.
  • Op schoenen die gebruikt zijn voor een ander doel dan waarvoor ze gemaakt zijn, (bijvoorbeeld, voetballen, klimmen, remmen...) kunnen wij geen service verlenen .
  • Bij schoenen met bovenleer van dierlijk haar, bijvoorbeeld (imitatie) veulen, kunnen ook door normaal gebruik haren uitvallen.
  • Afhankelijk van de persoon kunnen schoenen afgeven. Ook kunnen schoenen afgeven op vloerbedekking of meubels. Wees daarop bedacht. Andersom kan kleding, bijvoorbeeld jeans, afgeven op schoenen en laarzen, zeker in combinatie met vocht. Vooral lichte kleuren suède of leer zijn hier zeer gevoelig voor.
  • Bepaalde zooltypes kunnen afgeven op (de coating van) tegel, vinyl, marmoleum, laminaat of houten vloeren. Wij raden u aan thuis altijd eerst even te controleren of hier sprake van is.
  • Stoffen schoenen mogen niet in de was- of vaatwasmachine worden gewassen, tenzij dit nadrukkelijk wordt aangegeven.
  • Schoenen nooit met warmte van föhn of verwarming laten drogen. Dit droogt het leer en zoolmateriaal uit, waardoor dit sneller slijt en/ of scheurt. Schoenen bij onverhoopt nat worden volstoppen met oude kranten en voor het volgende gebruik met onderhoudsmiddel behandelen.
  • Hakken, met name hoge of dunne hakken kunnen breken. Deze hakken kunnen gemakkelijk tussen stenen of een roltrap blijven steken.
Terug

Onze service en garantieprocedure

  • Waardijk Schoenen BV biedt alleen service en garantie op aantoonbaar bij ons aangekochte producten.
  • Bij een garantievraag, zullen wij in alle gevallen in eerste instantie beoordelen of de vraag daadwerkelijk onder de garantie valt. Hieronder staan onze garantiebepalingen. Onze garantiebepalingen gelden naast uw wettelijke rechten als consument.
  • Wij geven alleen garantie op schoenen die bij ons gekocht zijn, aantoonbaar door middel van de aankoopbon of factuur, of ieder ander bewijs van betaling.
  • De duur van de wettelijke garantie is afhankelijk van het product. De consument heeft in de eerste 6 maanden een bewijsvoordeel.
  • Wij nemen geen klachten in behandeling die telefonisch of per email gemeld worden, met uitzondering van via de webwinkel aangekochte artikelen (zie algemene bepalingen verkoop op afstand en retourformulier).
  • Wij laten schoenen, welke onder onze garantiebepalingen vallen, in eerste instantie repareren bij een vakkundig schoenmaker
Terug

Klachtenprocedure

Voor klachten kunt u contact opnemen met Waardijk Schoenen B.V. Onze medewerkers helpen u graag verder. In onze winkels kunnen wij goed beoordelen op welke wijze wij uw klacht kunnen verhelpen.

Wij nemen geen klachten in behandeling die telefonisch of per email gemeld worden, met uitzondering van via de webwinkel aangekochte artikelen. Binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht geven of sturen wij u een definitief antwoord.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Waardijk Schoenen B.V.. Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of bestelnummer naar:

Waardijk Schoenen B.V.
o.v.v. klacht
Langestraat 54
1811 JJ Alkmaar

Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen veertien kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.

Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht, dan kan een klacht ook worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van het Webshop Keurmerk. http://www.keurmerk.info/Leden_Partners/LidDetails/6525
De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de organisatie van het Webshop Keurmerk gestuurd. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

In onze algemene voorwaarden verkoop op afstand vindt u meer informatie over deze beide procedures.

Rustig onze bepalingen met betrekking tot service, garantie en klachten lezen? Download hier het pdf-bestand.