Bestelprocedure; hieronder staat beschreven welke stappen u moet doorlopen om bij ons te reserveren of te kopen.

  1. Selecteer uw hoofdgroep; Dames, heren of kinderen.
  2. Selecteer op type en/ of kleur en/ of merk en/of maat.
  3. Overzichtpagina; selecteer het gewenste product door middel van het pijltje rechtsonderin het productvakje of door op de foto van het gewenste producte te klikken;
  4. Detailpagina; bekijk het geselecteerde product en selecteer de maat van uw keuze. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW. Door op de button in winkelwagen' te klikken komt u in de ....
  5. Winkelwagen; hier staat het overzicht van de door u geslecteerde product(en). Alle productenprijzen zijn inclusief 21% BTW. U kunt uw winkelwagen wijzigen; producten verwijderen; of door gaan met winkelen. Als u tevreden bent met uw bestelling kunt u verder met de button afrekenen of reserveren. U komt dan in de 0ne-step- check-out.
  6. Check-out: bent u al klant, dan kunt u via de link boven in de pagina uw gegevens ophalen
  7. vul uw factuurgegevens en verzendgegevens in, u kunt kiezen of u een account wilt aanmaken of als 'gast' een bestelling wil doen
  8. Selecteer uw verzendmethode; ophalen in Alkmaar of Bloemendaal (gratis);  verzenden (verzenden is gratis binnen Nederland; wij rekenen 10,- voor Belgie of Duitsland); of verzending onder rembours (€13,-).
  9. Selecteer uw betaalmethode (reserveren, vooruitbetalen, IDEAL of onder rembours verzenden) en selecteer -indien van toepassing- uw bank en
  10. Controleer nogmaals uw bestelling.
  11. Geef aan of u onze nieuwsbrief wenst te ontvangen.
  12. en geef aan of u accoord gaat met onze algemene voorwaarden (u kunt deze lezen via de link)
  13. bevestig door op de button plaats bestelling te drukken
  14. U komt in het controle-scherm; controleer uw gegevens. Voor doorgaan met uw bestelling -> kies voor bevestig; voor wijzigen van gegevens --> ga terug naar vorige pagina.
  15. Indien u gekozen heeft voor betaling via IDEAL, komt u nu in het scherm van uw eigen bank. Na afronding van de betaling wordt u automatisch teruggeleid op de site www.waardijk.nl.
  16. U kan betalen via IDEAL, overboeking of onder rembours. IDEAL is online betalen via uw eigen telebankiersysteem thuis. Hierin doen mee ABN-AMRO, Fortis, Rabobank, ING en de SNS bank. Onze gegevens voor overboeking: rekeningnummer 593461 t.n.v. Waardijk Schoenen BV te Bloemendaal. Naam bank ING Bank. Voor buitenlandse overboekingen; BIC Code: INGBNL2A en onze IBAN: NL38INGB0000593461
  17. Verzenden doen wij binnen Nederland, ongeacht de hoogte van het aankoopbedrag, gratis. Voor verzending onder rembours brengen wij € 13,- in rekening. Bij verzending naar Duitsland of Belgie rekenen wij 10,- portokosten.   
  18. Als Waardijk Schoenen B.V. uw betaling ontvangen en gecontroleerd heeft, gaan wij uw bestelling verwerken. Indien u middels een overschrijving heeft betaald zal het ongeveer 2 tot 3 werkdagen duren voordat de betaling bij ons zichtbaar is en wij uw bestelling kunnen verwerken.
  19. Bij een IDEAL betaling is de transactie  meteen voor ons ook zichtbaar en zullen wij, na bevestiging van betaling uw bestelling gaan verwerken.
  20. Als artikelen een langere levertijd hebben zal de koper via e-mail hiervan op de hoogte gesteld worden.
  21. Binnen 1 tot 4 werkdagen na bevestiging van uw betaling worden de producten bij u afgeleverd.
  22. Wij maken gebruik van een koeriersdienst POST.NL voor onze verzendingen. Uw pakket wordt in principe de dag nadat u de verzendbevestiging heeft ontvangen, bij u thuis aangeboden, m.u.v. de zondag. U kunt met uw postcode en huisnummer vanaf 20:00 's avonds uw pakket volgen. Mocht de bezorgtijd u niet uitkomen, kunt u deze hier ook wijzigen.
    • Niet thuis  U kunt met uw postcode en huisnummer, tot drie dagen vooruit, bekijken hoe laat u de pakketbezorger kunt verwachten. Wanneer we een pakket niet bij u kunnen afleveren bieden we het standaard aan bij uw buren. Als de pakketbezorging ook niet lukt bij uw buren, dan zult u een bericht van de bezorger ontvangen. Op dit bericht staat een 'niet-thuis-code'. Met deze code kunt u op de website https://mijnpakket.postnl.nl/inbox een keuze maken voor een tweede pakketbezorging op een dag, tijdvak en locatie dat u beter uitkomt.
    • Pakket afhalen Indien u en uw buren bij de tweede aanbieding niet thuis zijn en u uw pakket niet hebben kunnen ontvangen, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen op één van de PostNL Postkantoren. U heeft hiervoor drie weken de tijd. Daarna gaat de zending retour naar de afzender. Als u uw zending op gaat halen dient u zich altijd te legitimeren.
       Vind een Postkantoor in de buurt
    • Geen bezorging bij de buren? Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen om 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval bieden we het pakket alleen bij u aan. Pakketten onder rembours, of met verhoogde aansprakelijkheid worden niet bij de buren bezorgd. Deze pakketten worden wel een tweede keer bij u aangeboden. Bent u bij een tweede poging ook niet thuis, dan kunt u met het bericht van de bezorger de zending ophalen bij één van de PostNL Postkantoren.
    • Uw pakket laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor  Wie winkelt op internet hoeft niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. U kunt er bij uw bestelling ook direct voor kiezen uw pakket te laten bezorgen bij een PostNL Postkantoor. Zo bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. Bijvoorbeeld ’s avonds bij de supermarkt of op één van de andere PostNL Postkantoren. U heeft de keuze uit meer dan 2000 Postkantoren die zich bevinden op goed bereikbare locaties met ruime openingstijden. Er is er altijd wel één in de buurt.  
    • Legitimatiebewijs  U dient bij het ophalen van uw pakket altijd een geldig legitimatiebewijs mee te nemen.

Bent u om wat voor reden dan ook niet tevreden met het door u gekozen product?
Als u niet honderd procent tevreden bent, kunt u tot 14 dagen na de afleverdatum ons laten weten dat u de overeenkomst wilt ontbinden en de producten retourneren.  De termijn gaat in op de dag na de ontvangstdatum en verloopt 14 dagen later.
In de periode dat de goederen bij u  zijn, mag u deze wel passen, maar niet dragen. Bij gebruikssporen op het product kunnen wij helaas niet tot vergoeding overgaan.
De kosten van het retourneren zijn voor uw eigen rekening. Bij ongefrankeerde pakketten of onvoldoende gefrankeerde pakketten brengen wij deze kosten bij u in rekening. Wij raden u aan de pakketten verzekerd en voorzien van handtekening te verzenden. Wij zijn niet aansprakelijk voor zoekgeraakte en/ of beschadigde pakketten.


Download hier het retourformulier
Waardijk Schoenen vergoedt alle betalingen, inclusief eventuele leveringskosten , indien wij deze in rekening hebben gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u ons de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos. Als u, als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Waardijk Schoenen de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


In de Algemene Voorwaarden staat precies beschreven wat de wederzijdse rechten en plichten zijn van consument en winkelier.
U kunt hier de  Algemene Voorwaarden Verkoop op Afstand   van Waardijk Schoenen BV doorlezen en downloaden

Onze communicatie met u

U krijgt twee emails
•    De bestelbevestiging; in de eerste email bevestigen wij dat we de bestelling ontvangen hebben. Mocht het product een langere levertijd heeft of onverhoopt toch niet op voorraad blijkt te zijn, dan melden we dit zo spoedig mogelijk.
•    De verzendmelding of reserveringsbevestiging (shipment); in de tweede mail staat de verzenddatum of reserveringsdatum en indien van toepassing; het tijdstip. In de bijlage vindt u de digitale factuur, het retourformulier en de Algemene Verkoopvoorwaarden Verkoop op afstand